برگرفته ازکتاب برند تبلیغیات توزیع چشمه جوشان ثروت

گروه های مرجع برای ایجاد انگیزه در مشتریان چه کسانی هستند؟

گروه های مرجع افراد یا گروه هایی هستند که:

1- رفتار آنان برای بقیه افراد جامعه الگو و سرمشق است.

2- از موقعیت اداری، مالی، تجاری و اجتماعی بالایی برخوردارند.

3- ریسک پذیر و تنوع طلب هستند.

4- معمولاً جوان و تحصیل کرده هستند.

5- در مناطق خاص و مرفه نشین سکونت دارند.این افراد با مصرف یک کالا و نمایش دادن آن باعث تحریک حس رقابت، چشم و هم چشمی، مد گرایی و بالاخره حسادت دیگران می شوند و مصرف کالا از این لایه اجتماعی به لایه های پایین تر کشیده می شود. مثلاً: ارائه و نمایش لباس های دوخته شده و گران قیمت در بوتیک های لوکس مناطق مرفه نشین.