برگرفته ازکتاب برندتبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

 پیامهای تبلیغاتی از نظر محتوی به چند گروه تقسیم می شود هرکدام را توضیح دهید؟

به چهار گروه:

1- پیام های معرفی کننده یا آگاه کننده :

هدف از ارسال این گونه پیام ها، معرفی محصول جدید، ورود به بازارهای تازه، اعلام مصارف جدید، مقابله با شایعه ها، تغییر قیمت، ایجاد یک تصویر ذهنی مناسب از بنگاه اقتصادی یا محصول یا خدمت، رفع نگرانی های مصرف کننده، اعلام شرح خدمات، اعلام نحوه کار کالا یا دستگاه و بالاخره خنثی کردن تبلیغات رقباست.

2- پیام های متقاعد کننده:

هدف از ارسال این گونه پیام ها، متقاعد کردن، قبولاندن و مجاب کردن مشتری به انتخاب کالا یا بنگاه یا مارک است. این پیام ها معمولاً در دوره رشد و یا بلوغ منحنی عمر محصول و در شرایط رقابتی ارسال می شوند و تاکید آن ها بر ویژگی ها، مزایا و منافع کالا برای مشتری می باشد.

3- پیام های تکرار کننده به یادآور:

هدف از این پیام ها، یادآوری به مشتریان گذشته و جلب وفاداری آن ها و تثبیت موقعیت محصول در بازار است. این پیام ها در دوره بلوغ ارسال می شوند.

4- پیام های چالشی:

هدف از این پیام ها با ایجاد سئوال یا چالش در ذهن مشتری، قبل از عرضه در بازار و یا همزمان با آن است. بدین ترتیب که با ایجاد سئوال یا چالش در ذهن مشتری، از تکرار تبلیغات و هزینه های بیشتر جلوگیری می شود. این پیام ها اثرگذاری ارتباطی قابل توجهی دارند و مخاطب تا مدت ها کالا یا خدمت مورد بحث را (پس از شناسایی) فراموش نخواهد کرد.