برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازار داخلی وخارجی

1

 از منظرمدیریت بازرگانی بازارشناسی یعنی چه ؟

 یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی به عبارت دیگر بازارشناسی یعنی تحقیقات بازاریابی و بررسی‌های بازارها با توجه به تفاوت بین خواسته‌ها و تمایلات مشتریان و همچنین ویژگی‌های فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و... آن‌ها، دیگر نمی‌توان تمام‌شان را با یک چشم نگریست و مجبوریم برای هر بازار متناسب با ویژگی‌ها و خصوصیات خودش عمل کنیم.به عبارتی بازارهای مختلف، نسخه‌های متفاوتی را طلب می‌کند. این شرکت‌ها هستند که باید خودشان را با مشتریان هماهنگ کنند و پاسخ باب میل  شان آن هم خوب‌تر و موثرتر از رقبا به آن‌ها بدهند.