برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

12

روش های جمع آوری اطلاعات از رقباچگونه است؟

1- گرفتن اطلاعات از کارکنان و اعضای شرکت2- گرفتن اطلاعات هنگام مصاحبه با کارکنان شرکت های رقیب3- گرفتن اطلاعات از کسانی که با شرکتهای رقیب طرف معامله هستند.4- گرفتن اطلاعات از مطالب انتشار یافته بوسیله شرکتهای رقیب5- کسب اطلاعات از طریق مشاهده شرکتهای رقیب یا تجزیه و تحلیل شواهد فیزیکی6- ورود به اینترنت و استفاده از پایگاه اطلاعاتی7- کسب اطلاعات از شرکت های رقیب در نمایشگاه های تجاری و بازرگانی8- کسب اطلاعات از شرکت های رقیب از طریق سازمان های تحقیقات بازاریابی9- کسب خبر از طریق مجله ها، نشریات، سخنرانی ها، آگهی های تبلیغاتی، گزارش های خبری، روزنامه ها، رسانه های صوتی و تصویری