برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

  مدیران ،بازار خود را چگونه تجزیه و تحلیل کنند؟

اگر یک بازار تجاری برای آنها سوددهی کافی ندارد باید بررسی کنند که چگونه می توانند بهره وری و سود خودشان را در این فرایند ارتقا دهند آیا می توانند قیمت های خودشان را افزایش دهند ؟ آیا می توانند هزینه های حمل و نقل خودشان را به مشتریان محول کنید ؟ آیا می توانید از میزان هزینه های خود در بازاربکاهند؟ اگر قادر به انجام این کارها نمی باشند تا سود و بهره وری تجاری خودشان را توسعه دهند بهتر است فعالیت در آن بازار تجاری را رها کنند و خودشان را مشغول یک حرفه دیگر ی ازتجارت برای کسب سوددهی بیشتر نمایند.