برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 مدیران چگونه می توانند از زمان کم،کار بیشتری انجام دهند؟

1- برانجام فعالیت های پرارزش و سود آورشان تمرکز کنند.

2- برروی انجام کارهایی که مهارت دارند دقت و تمرکز کنند و مابقی کارها را به دیگران محول سازند.

3- کارها را به افرادی محول کنند که ازصلاحیت شایسته ایی برخوردار هستند.

4- کار مورد نظرشان را به دقت تعریف و ارزیابی کنند. به نتیجه ای که قصد دارند به آن برسند دقیق شوند. انتظارات خودشان را با فردی که انتخابش می کننددرمیان بگذارند بعد ازاوتقاضا کنند تا انتظاراتشان را به زبان آورد تا مطمئن شوند که او خواسته شان را درک کرده است.

5- زمان پایان کار را تعیین نمایند. برای تکمیل شدن کاری که آن را تفویض می کنند حتما باید یک زمان مشخصی را تعیین نمایند وهرگزمبهم حرف نزنید.

6-پیشرفت کارشان را اندازه بگیرند.وسیله ای را برای اندازگیری پیشرفت کاری که آن را تفویض اختیار کرده اند را لحاظ نمایند.

7- در مورد منابع به توافق نظر برسند.مدیران اطمینان داشته باشند که فرد مورد نظرآنها از منابع کافی ولازم برای انجام دادن کاربرخوردار است.

8- درمورد نتایج حاصل از کاربه توافق برسند. آنها قصد دارند شخصی که کارشان را انجام دهد به چه نتایجی دست یابند .آیا اواز خواسته ی آنها دقیقا آگاه است؟ آیا نتایج مورد نظر نیزبرای او هم اهمیت دارد؟ آیا به او نیزانگیزه کافی می دهند؟

9- موضوع تفویض اختیار را به صورت مکتوب می آورند.  موضوع تفویض اختیار کردن کار را به  کسی که کار به او تفویض کردندمکتوب می کنند و بعد مدیرواو نیزآن را امضا می کنند.از نظر روانی  این اقدام مهمی است که موجب  ایجاد تعهد و ضمانت  نسبت به انجام کار می شود.

10- هرآن چرا که انتظار دارند بررسی و بازرسی می نمایند.محول کردن کارها به دیگران ، چشم پوشی مسئولیت از آنها نیست بلکه مدیران باید به کمک وسایل مختلف و ازهمه مهم تر با مراجعه به تقویم پیشرفت کارشان را مد نظر داشته باشند و آن را مورد بررسی و بازرسی قراردهند ابزاری را برای اندازه گیری پیشرفت کار تهیه کنند دراین صورت خواهند توانست در زمان وقوع مشکل به موقع با آن برخورد کنند تا منجر به ایجاد مشکلات جدی نشوند.