برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

12

 روشهای حمایت از مشتری از سوی شرکت و بنگاه چه می­باشد؟

برای ایجاد تمایل زیاد در طرف مقابل  (مشتری) باید روشهای زیرارا به کار بگیرید و بتوانید و بدانید که شرکت و بنگاه شما است که خدمات بی­نظیری را ارائه می­کند:

1-در نظر گرفتن امتیازهای ویژه برای مشتری.

2-ضمانت نامه.

3-استانداردهای متناسب با خدمات یا محصول.

4-پرداخت غرامت در برابر عدم انطباق با استانداردها.

5-بازگرداندن پول در صورت عدم رضایت مشتری (البته شامل بعضی از محصولات مانند انواع داروها، محصولات خاص و بهداشتی و ... نمی­شود)

6-ارائه خدمات اضافی رایگان.

7-همراهی مشتری از معرفی تا پایان مصرف.

8-ترغیب مشتری برای ابراز شکایت.

9-رفع شکایت جهت وفادار کردن مشتری0

10-تلاش جهت وفادار کردن مشتری.

11-طبقه­ بندی مشتریان براساس وفاداری آنان به شرکت شما.

12-بهتر است در موارد فوق شما سعی کنید که هریک را به نحوی ارتقا دهید تا اینکه فقط به یکی از شاخصهای فوق تمرکز کنید.