برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
وفاداری
مشتری از بنگاه و شرکت، یعنی چه؟ وفاداری، به
یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق میشود، به صورتی
که همان مارک یا محصول علیرغم تاثیرات و تلاشهای بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری
گردد. به عبارت دیگر، وفاداری عبارت است از وجود یک نوع نگرش مثبت به یک موجود
(مارک، خدمت، شرکت یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن. همانطور که مشاهده میشود در تعریف وفاداری دو
رویکرد دیده میشود: 1- رویکرد نگرشی 2- رویکرد رفتاری
وفاداری مشتری از بنگاه و شرکت، یعنی چه؟
وفاداری، به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق میشود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تاثیرات و تلاشهای بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد. به عبارت دیگر، وفاداری عبارت است از وجود یک نوع نگرش مثبت به یک موجود (مارک، خدمت، شرکت یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن.
همانطور که مشاهده میشود در تعریف وفاداری دو رویکرد دیده میشود:
1- رویکرد نگرشی
2- رویکرد رفتاری