برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید

 

وفاداری مشتری از بنگاه و شرکت، یعنی چه؟

 وفاداری، به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق می‌شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علی‌رغم تاثیرات و تلاش‌های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد. به عبارت دیگر، وفاداری عبارت است از وجود یک نوع نگرش مثبت به یک موجود (مارک، خدمت، شرکت یا فروشنده) و رفتار حمایت‌گرانه از آن.

همان‌طور که مشاهده می‌شود در تعریف وفاداری دو رویکرد دیده می‌شود:

1- رویکرد نگرشی

2- رویکرد رفتاری

 وفاداری مشتری از بنگاه و شرکت، یعنی چه؟

 وفاداری، به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر در آینده اطلاق می‌شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علی‌رغم تاثیرات و تلاش‌های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد. به عبارت دیگر، وفاداری عبارت است از وجود یک نوع نگرش مثبت به یک موجود (مارک، خدمت، شرکت یا فروشنده) و رفتار حمایت‌گرانه از آن.

همان‌طور که مشاهده می‌شود در تعریف وفاداری دو رویکرد دیده می‌شود:

1- رویکرد نگرشی

2- رویکرد رفتاری