برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید

 بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های مشتری‌مدار چگونه می‌توانند از خسارتشان جلوگیری کنند؟

آنان می‌توانند با کار به‌موقع از خسارت بعدیشان جلو‌گیری کنند؛ بدین منظور:

1- همیشه حرف اول بهتر از جنگ آخر است.

1- 1- محصولی را که نمی توانید برایش خدمات ارائه کنید، نفروشید.

2- 1- در فروش محصولتان، پافشاری و گزافه‌گویی نکنید. محصول معیوب و نادرست نفروشید.

2- وقتی مشتری مشکل و شکایتی دارد، آن را تمام و کمال و به فوریت حل کنید.

3- مشکل هرچه هست، نگذارید مشتری ناراضی بیرون رود. او تجربه بد خود را دست‌کم به 9 یا 10 نفر از همکاران و دوستانش خواهد گفت.

4- گاهی یک شنیدن صبورانه، معجزه می‌کند.