برگرفته ازکتاب کسب وکارموفق چگونه

 

مدیران بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های مشتری‌مدار باید بارها  و بارها به چند چیز اذعان کنند؟

آنها باید سه چیز را اذعان کنند:

1- باید یاد بگیرند بگویند نظرمان اشتباه بوده است: مطابق بررسی بهترین‌های مدیریت، در هر صورت با گذشت زمان معلوم می‌شود حداقل 70 درصد تصمیم‌های‌شان اشتباه بوده  است. هرچه زودتر بفهمند در مسیر اشتباه قرار دارند و آن را بپذیرند، زودتر برمی‌گردند و سریع‌تر به مقصدشان در زمینه‌ی رشد کاری و سوددهی بالا می‌رسند.

2-باید حاضر باشند بگویند من اشتباه کردم : واقعیت آن است که معمولاً افراد دور وبرشان می‌دانندکه او اشتباه کرده است ولی فقط منتظرند که شما جرات و شخصیت کافی داشته باشید تا با آن مواجه شوید. هر چه زودتر بپذیرید که اشتباه کرده‌اید و هرچه زودتر انجام آن کار را متوقف کنید، سریع‌تر به طرف هدف‌های واقعی‌تان پیش می‌روید. یک کلید اصلی موفقیت در کسب و کار، سرمایه‌گذاری و زندگی این است که وقتی فهمیدید به راه اشتباه می‌روید، جلوی ضرر را بگیرید.

3- سومین جمله‌ای که باید یاد بگیرند بارها و بارها بگویند این است، نظرم عوض شده است: یک مدیر برتر همیشه در برابر اطلاعات جدیدی که ایده‌ال‌های قدیمی یا روش‌های جا افتاده‌ی انجام کار را زیر سوال می‌برند، حاضر است نظرش را عوض کند. هرچه سریع‌تر نظرتان را عوض کنید و به‌سراغ چیزی بروید که نتیجه می‌دهد، تنش کمتر و کارایی بیشتری خواهید داشت.