برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی12

.

 

تغییرچه حالتی را برای شرکت ها ایجاد می کند؟

تغییر  واژۀ آشنایی است که توأم با فرصتها و تهدیدهایی برای جوامع و زمینه های شغلی مختلف ، گاهی عامل رشد و توسعه ، و زمانی عامل نگرانی و تحیّر و واماندگی می شود . شرکتهایی که پویایی را هدف خود قرار داده اند ، سازندگی و توسعه را در تغییر می یابند و گروهی که فقط متقاضی برکت بدون حرکت هستند ، از ایجاد هر گونه تغییر در وضع موجود نگران بوده ، مقاومت شدیدی در برابر آن نشان می دهند تا روزی که مجبور به پذیرش آن گردند . آنها باید تلاش کنند تا بازارگرایی ، بازار شناسی ، بازارگردی و بازاریابی سهم بازار مناسبی برای خود به دست آورند و با عرضۀ محصولی با قیمتی مناسب به کارگیری روشهای مطلوب توزیع ، استفاده از تبلیغات آگاه کننده و جهت دهنده و شناسایی رقبا ، فرصتها و تهدیدهای محیطی ، سهم بازار خود را افزایش دهند و با خلاقیت ، ابتکار ، انعطاف پذیری و تطبیق منابع با نیازها و خواسته های مشتریان داخلی و خارجی ، علاوه بر افزایش سهم بازار و مشتریان خود را نیز حفظ نمایند .