برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار


هفت گام برای موفقیت در کسب وکار چه می باشدتوضیح دهید؟

گام اول- هدف مالی شفاف، تعیین کنید:

برای خود هدف مالی شفافی معین کرده و آنرا به گونه ای تصویرسازی کنید که گویی واقعیت دارد.

گام دوم- محصول بهتری معرفی کنید:

در جستجوی مشکل یا نیازی باشید که بتوانید با ارایه محصولات یا خدماتی با کیفیت و قیمت مناسب، آن را مرتفع نمایید یا به آن پاسخ دهید. پایه تمام کسب و کارهای موفق، محصولات یا خدماتی هستند که به نوعی عالی و بی عیب و نقص به شمار می روند. وقت خود را برای تولید یا معرفی محصول یا خدماتی که نسبت به سایر انواع مشابه در بازار برتری ندارد، هدر ندهید.

گام سوم- با سرمایه کم آغاز کنید و آهسته پیشروی کنید:

با سرمایه کم آغاز کنید و در خلال کسب وکار، مطالب جدید بیاموزید. صبور باشید. به جای پول، مخصوصاً در ابتدای راه، وقت و زمان خود را سرمایه گذاری کنید. یکی از بهترین راه های توسعه کسب وکار، سرمایه گذاری از محل سود است. در این شیوه باید با سرمایه و پول کم شروع کنید و به جای تزریق پول تازه به بنگاه و شرکت، کسب وکار خود را با سود حاصل از فروش محصولات یا خدمات قبلی ارتقا ببخشید.

گام چهار- قبل از سرمایه گذاری آزمایش کنید:

وقت بگذارید و هر حرکت بزرگی را قبل ار سرمایه گذاری، آزمایش کنید. سه قانون موفقیت در بازاریابی و فروش این است: "آزمایش، آزمایش، آزمایش."

یکی از دلایلی که فروشندگان شکست می خوردند اینست که آنها ناشکیبا و عجول هستند. ایده را می یابند و سپس بدون انجام آزمایش ها و بررسی های دقیق در دنیای تجارت شیرجه می زنند. بهتر اینست که با دقت و قدم به قدم پیش بروید. از اشتباهات خود درس بگیرید و کارها و روشهای خود را اصلاح کنید.

گام پنجم- بوسیله سودهای خود رشد کنید:

تنها بر پایه موفقیت هایتان، یعنی سود حاصل از فعالیت هایتان، حرفه و تجارت خود را گسترش دهید. با سودی که در کسب وکار بدست می آورید و نه پولی که قرض کردید، دامنه تجارت خود را افزایش دهید.هنگامی که کار خود را با حجم محدودی پول آغاز می کنید، وادار می شوید که برای فروش و سود بیشتر، از خلاقیت، تخیل و انرژی خود استفاده کنید.

گام ششم- اطرافیان خود را با دقت انتخاب کنید:

90 درصد از موفقیت های تجاری به فرایند گزینش افراد بستگی دارد. در انتخاب افرادی که قرار است در توسعه و گسترش تجارت به شما کمک کنند، فوق العاده دقت کنید. بزرگترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید اینست که افراد نامناسبی را برای همکاری انتخاب کنید. پس دقت کنید.

گام هفتم- از اهرم های مالی استفاده کنید:

هر زمانی که برای شما مقدور بود از اهرم های مالی استفاده کنید. اهرم های مالی به شکل انواعی از وام یا اعتبارات مالی ظاهر می شوند که بر اساس رتبه اعتباریتان و یا با توجه به حجم کارکرد و نقدینگی کسب وکار موفقتان می توانید از طریق بانکها بدست آورید.