برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 

مدیریت کسب و کار یعنی چه؟

*-مدیریت کسب و کار مجموعه­ای است از ابزارها، تکنیک­ها و دانشی که وقتی به کار برده شود، شما را در بهتر نمودن نتایج پروژه­تان یاری می­کنند.

*-مدیریت کسب و کار فراهم کننده­ی فرآیندی است که می­توانید آن را دنبال کرده و اقداماتی را انجام دهید که شما را در یافتن جواب برخی پرسش­های اساسی پیش از اتمام کار کمک نماید. سؤالاتی از قبیل 1- قصد تولید چه محصولاتی را دارید؟ 2- مشتری چه نیازهایی دارد؟ 3- چه کسی می­خواهد این کار را انجام دهد؟ 4- چقدر طول می­کشد تا این کار تمام شود؟ 5- چه هزینه­ای در بر دارد؟ 6- چه چیزی ممکن است اشتباه شده باشد؟ 7- چگونه می­توان از مشکلات احتمالی دوری جست؟ این پرسش­ها شما را به جلو هدایت می­کند تا بتوانید کار را راحت­تر و ثمربخش­تر به پایان ببرید.