برگرفته ارکتاب رمزموفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

12

چرا خلق مشتری کاری بس مشکل است؟

چون مشتریان دربازار رقابتی با انواع گسترده ای از محصولات با نام ها و نشان های تجاری مختلف ،قیمت های گوناگون و عرضه کنندگان متعدد روبه رو هستند پس فروشندگان باید به یک پرسش کلیدی پاسخ دهند که مشتریان چگونه کالا و خدمات مورد نظر را انتخاب می کنند. آنها باید بدانند که مشتریان کالا یا خدمتی را انتخاب می کنند که به باور آنان بیشترین ارزش را ارائه می کند. پس مقصود از بیشترین ارزش ارائه شده به مشتری همان تفاوتی است که بین کل ارزش موردنظر مشتری و کل هزینه هایی که پرداخت خواهد کرد وجود دارد.