برگرفته ازکتاب رمزموفقیت خرده فروشان ومغازه داران وصاحبان فروشگاه

1

.

فنون پنجگانه قیمت گذاری از سوی بنگاه های و شرکت های چه می باشد؟

 الف- روش جبرانی :

 برای خدمات اصلی بهای اندک قائل شوند و از طریق خدمات جنبی و اضافی ، منافع بنگاه و شرکت را تامین می کردند.

ب- روش کششی :

 برای جلب مشتریان تازه و نگهداشتن مشتریان فعلی به حداقل قیمت اکتفا کردند.

پ- روش انحرافی:

 بعضی از کالاها را با قیمت پایین فروختن و سایر کالاها و خدمات را با قیمت مناسبی عرضه کردند .

ت- روش تضمینی :

 قیمت بهای قسمتی از کالا و یا کل کالا را پس از رسیدن به توافق به نتیجه دلخواه اخذ کردند .

ث- روش تخریبی:

 شکستن قیمت برای بیرون راندن رقیب از بازار و پس از آن با قیمت بالای ارائه کردند.