فروش را تعریف کنید؟

*-فروش عبارت است از کمک کردن به مشتری به منظور خرید چیزی که آن را می خواهد .

*-فروش عبارت است از هدایت مشتری به شکلی که محصول ارائه شده از طرف فروشنده را طلب کند .

*-فروش یعنی هدایت و راهنمایی مشتری به طوری که او را طالب و خواهان کالاها و خدمات عرضه شده از طرف فروشنده بنماید.

*-فروش عبارت است از کمک و مساعدت به مشتری به منظور خرید محصول یا محصولاتی که دوست دارد آنها را با خود داشته باشد.

*-فروش یعنی فرایند یافتن و جذب مشتریان و سپس اثبات اینکه کالا یا خدمات شما می تواند انتظارات آنها را برآورده کند.

*-فروش، یعنی اثبات این موضوع که کالا یا خدمات شما می تواند راه حل یک مشکل یا پاسخگوی نیاز مشتریان با قیمت مناسب و توجیه پذیر باشد.

*-فروش یعنی هنر و توانایی به انجام رساندن کلیه تلاش های بازاریابی که به صورت ایجاد،حفظ یا افزایش سهم بازارمتجلی می شود. .
*- به عمل تبادل هر چیز ارزشمند در ازای هر چیز ارزشمند دیگری
.
*- فروش عبارتست از کمک کردن به مشتری به منظور خرید چیزی که آنرا برای رفع نیازهای خود می خواهد.

*-فروش یک توانایی است که مردم را وا می‌دارد تا از دیدگاه شما به قضایا نگاه کنند.

 

*-فروش یک هنر است که افراد را متقاعد می‌کند تا از یک موقعیت به نفع موقعیت دیگر صرفنظر کنند؛

*-فروش عبارتست از فرآیندی که دارای سه مرحله زیر است:
۱. درک نیازهای مشتری
۲. ارائه راه حلی برای رفع این نیازها
۳. کسب رضایت مشتری
.

فروشندگی چیست ؟

 فروشندگی حرفه ای پیچیده و قابل تامل است. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و  تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد. بر خلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره بنگاه وشرکت با مشتری است.در دنیای امروز ه فروشنده‌ها نوک حمله بنگاه ها و شرکت‌ها قرار دارند و عملکرد آنهاست که یک برند را معتبر می‌کند! بارها از بزرگان علم مدیریت بازرگانی شنیده‌ایم که «یک فروشنده خوب می‌تواند هر چیزی را بفروشد» زیرا که قدرت در فروش و فروشندگی، توانایی برانگیختن دیگران است نه در میزان دانش و سطح تحصیلات آکادمیک فروشنده، گرچه این دانش می‌تواند زمینه‌ساز مهارت ایجاد انگیزش در خریدار باشد. 

*-فروشندگی  عبارت است از ارائه یک نوع خدمت به خریدار ، راضی کردن او ، و ایجاد رابطه و گسترش یک رابطه دو طرفه . فروشندگی یک مهارت انسانی است و بخشی از آن به خلق و رفتار خوب ارتباط دارد.

فروشندگی شخصی یعنی چه؟

تقابل رودرو با یک یا چند خریدار احتمالی به قصد ارائه چیزی ، پاسخ دادن به پرسش های ایشان و یا انجام سفارشات است

*-فروشنده کسی است که تلاش او اثر مستقیم بر فعالیت های متنوع و مختلف  بنگاه وشرکت دارد.او محصولات بنگاه و شرکت را به مشتریان معرفی می کند، سفارشات فروش را  که منجر به ارسال محصولات برای مشتریان می شود دریافت می کند. موقعیت محصولات بنگاه وشرکت را در بازار حفظ می کند، وضعیت رقبا را ارزیابی می کند و نهایتاً زمینه های موفقیت و پیشرفت بنگاه و شرکت را فراهم می آورد.

فروشنده کیست ؟

*- کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید.

یک فروشنده، واقعی چه کسی است ؟

هر کسی در مورد این سوال نظر متفاوتی دارد1- بعضی می گویند :رفع کننده مشکل است ،2- بعضی می گویند برقرار کننده ارتباط است ،3- بعضی معتقدند  یک آموزش دهنده 4-کسی که در خریدار برای خرید انگیزه ایجاد می کند، میباشد.

یک فروشندهء خلاق و ماهرکیست؟

*-کسی است که به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کرده و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد.

*- به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس خصوصیات و مزایای استفاده از محصول خود را به خریدار اعلام کرده، به سوال‌ها و انتقادات وی پاسخ می‌‌دهد و در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند.

فروشنده حرفه ای کیست ؟

کسی است که توان کمک کردن به خریدار  را  برای خرید کالائی که واقعا به آن نیازمند است را داشته باشد .

پنج قانون برای فروشندگی موفق چه می باشد؟

1- نیازی را پیدا کنید و آن را مرتفع سازید.

2- مشکلی را پیدا کنید و آن را حل کنید.

3- تمرکز بر مشتری (کلید موفقیت در تجارت، تمرکز بر مشتری است.)

4- موفقیت با چرخه خود راه انداز (هنگامی که راه حل مشکل یا ایده ای را پیدا کردید، تصمیم بگیرید که به جای پول، وقت، استعداد و انرژی خود را سرمایه گذاری کنید.)

5- قبل از دویدن، قدم بزنید. (برای موفقیت در تجارتهای بزرگ، ابتدا باید در تجارتهای کوچک موفق شوید. برای فروش اجناس متنوع به قیمت بالا، ابتدا باید اجناس محدودی را به قیمت پایین بفروشید.)