برگرفته از مشتری چک سفید

12

 

1- خودتان را جای آن‌ها بگذارید: اولین قدم در تشویق افراد به همکاری این است که بتوانید مانند آن‌ها بیندیشید. مسائل را از دریچه دید آن‌ها ببینید و تجزیه و تحلیل کنید.

2- کاری کنید که احساس کنند درکشان می‌کنید: ساعاتی را در کنارشان بگذرانید تا با شنیدن صحبت‌ها و درددل کردن با آن‌ها از ایجاد هرگونه آشوب و اغتشاش و هرج و مرج پیشگیری کنید.

3- در صورت امکان در تصمیم‌گیری‌ها مشارکتشان بدهید: برنامه‌های خود را با افراد در میان بگذارید و در اجرای برنامه‌ها از آن‌ها کمک بگیرید.

4- دستیابی به اهداف بزرگ‌تر: موفقیت شما در مشاجره جزئی یا انجام معامله‌ای کوچک، موفقیت کوتاه‌مدت به شمار می‌آید و تضمینی برای موفقیت شما در آینده نیست. مسائل اطراف را به دقت زیرنظر داشته باشید تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. رفتاری متعادل داشته باشید تا در روابط خود با اعضا با مشکل مواجه نشوید، زور و قدرت تنها راه‌حل مسائل نیست.

5- ایجاد چشم‌انداز جدید: اهداف مورد نظر را برای کارکنان تشریح کنید، بکوشید تا با هدایت درست، افکار و نگرش آن‌ها را نسبت به مسائل تغییر دهید. مزایایی را برای افراد در نظر بگیرید تا به آینده امیدوار شوند.

6- زمان‌بندی: تمام درخواست‌ها را به ترتیب اولویت طبقه‌بندی کنید تا بتوانید آن‌ها را به موقع آماده کنید. وضعیت افراد را درک کنید.