برگرفته از کتاب مشتری چک سفید

می‌دانیددیگر مانند گذشته نیست که مشتریان دست به سینه منتظر بایستند و از گل نازک‌تر به‌شما نگویند که نکند شما بدتان بیاید. عصر حاضر عصر رقابت است و این را مشتریان به‌خوبی درک کرده‌اند و می‌دانند که نازشان خریداران زیادی دارد. مشتری می‌داند که انتخاب‌های زیادی دارد پس سعی می‌کند انتخابی داشته باشد که علاوه بررفع نیازش،رضایت‌خاطرش را هم برآورده کند. دیگر مشتری محتاج عرضه‌کننده کالا و خدمات نیست، بلکه ورق برگشته و مشتری به تماشا می‌نشیند تا ببیند چگونه و چه کسی بهتر و برتر او را درک می‌کند. در این میان رقابت در بازار خدمات بسیار سخت‌تر می‌شود، چونذاتخدمت به‌گونه‌ای است که مشتری در همان ارتباط و دریافت خدمات می‌بایست رضایتشان جلب شود. چنان نیست که خدمات را با خود ببرند و زمانی دیگر آنرا استفاده کنند و یا اگر ناراضی بودند خدمات را عوض کرده یا تعمیرش کنند. خدمت رانمی‌شود در ویترین به نمایش گذاشت و یا در حراجی آن را به فروش رساند و یا آن را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در معرض دید هزاران مشتری قرار داد.نمی‌توان خدمات را بسته‌بندی زیبا نمود و شکلش را به تصویر کشید. خدمت کالایی نامریی است که می‌بایست فروشنده آن با رفتار و کردار خودش و عملکرد مطلوبش نقش بسته‌بندی و تصویر آن را ایفا نماید و آن را برای مشتری ملموس کند.